معرفی سیستم فونی کلار

مهندسی راه و ترافیک ،ماشین آلات عمرانی و مهندسی نقشه برداری

مدیر انجمن: شورای نظارت

نمایه کاربر
Meis@M
Administrator
پست: 11343
تاریخ عضویت: چهار شنبه 7 مرداد 1388, 12:07 pm
سن: 22
جنسیت: آقا
شغل: دانشجو کارشناسی
سیستم عامل: Windows Se7en 64-bit
اینترنت شما: ADSL 512 Kbps
رشته تحصیلی شما چیست؟: مهندسی عمران
محل اقامت: دامغان -Hecatompylos
تشکر کرده: 6 دفعه

معرفی سیستم فونی کلار

پست توسط Meis@M » یک شنبه 13 آذر 1390, 11:34 am

« سیستم ریلی کابلی برای حمل مسافر در سطح شیبدار یا حداقل انرژی مصرفی و در بعضی
موارد بدون مصرف انرژی و ایمن تر از تله کابین »
این سیستم بیش از یکصد سال است که در کشورهای اروپایی و امریکایی در مناطق کوهستانی
و مناطق مرتفع در سطح شهرهایی که فضای شهر دارای اختلاف سطح است ودرمناطق کوهستانی
که مراکز تفریحی و توریستی و رستورانها و پارکها و هتلها و مناطق دیدنی دربالای تپه ها قرار
گرفته مورد استفاده است و هم اکنون مور اجرا می باشد .
انواع مختلف این سیستم با انرژی آب یا وزنه یا برق یا گاز یا نیروی کارگر یا استفاده از حیوانات یا با استفاده از فشار روغن هیدرولیکی و یا بخارعمل می کند که درسیستمهای وزنه ای
و یا آبی بدون مصرف انرژی خواهد بود .
ساختار کلی آن به صورت دو کابین مسافر یا یک کابین مسافر با یک کابین وزنه ای که هر دو
در دو سر یک کابل کشنده قرار دارند و کابینها روی ریل در سطح شیبدار کشیده می شوند ،
عمل می کنند .
در این روش یک کابین در بالای ارتفاع و کابین دیگر در پایین ارتفاع قرار دارند و دو سر یک
کابل یکپارچه به دو کابین متصل می شود و کابل توسط نیروی کشنده به حرکت درآمده و کابین
بالا را به پایین و با همان سرعت کابین پایین را به بالا از روی ریل می کشد و درحالتی که از یک
مسیر استفاده شود کابینها در میانه مسیر در میدان شش ضلعی تعبیه شده مسیر خود را بدون برخورد با یکدیگر تغییر می دهند . در این سیستم از مصرف حداقل ریل استفاده می شود .
هنگام حرکت کابینها در میانه مسیر ابتدا میدان شش ضلعی یک کابین به طرف راست از پایین به
بالا و کابین دیگر از بالا به پایین به طرف چپ حرکت نموده و مجددا در مسیر مستقیم حرکت
قرار می گیرند . ظرفیت کابینهای این سیتم از دو نفر تا سیصد نفر می باشد .
این سیستم در اغلب شهرهای ایران که دارای مناطق کوهستانی است با هزینه بسیار کمتر از
سیستم تله کابین و مصرف انرژی کمتر و ایمنتر از سیستم کابل هوایی قابل اجراست .
نوع وزنه آن شامل یک کابین مسافری در یک طرف کابل و یک کابین در جهت گذاردن وزنه یا مخزنی از آب در طرف دیگر تعبیه می شود. هنگامی که مسافران درکابین مسافری در پایین قرار می گیرند ،کابین بالا که مخصوص وزنه یا مخزن آب است با وزنی بیشتر از وزن مسافران از آب یا وزنه پر می شود و با توجه به چرخ واسطه که کابل حول آن می چرخد ، کابین وزنه به علت سنگین تر بودن کابین مسافران را به طرف بالامی کشد .
میزان سرعت ، حرکت و توقف کابین توسط یک جعبه دنده و سیستم ترمز کنترل می شود .
هنگام بازگشت مسافران تعداد وزنه ها یا مقداری از آب مخزن کم میشود تا کابین مسافری
سنگین تر شده و به طرف پایین حرکت کند . در سایر انواع دیگر حرکت و کشش کابل توسط
موتور و گیربکس انجام می شود .



ما منتظر صبح شب یلدائیم  ...   آماده برای فرج فردائیم

فردا که عزیز فاطمه می آید ...  با "خامنه ای"به کربلا می آییم


  مجموعه قوانین تالار زحل :rozz:


 ( پیشنهادات و انتقادات ) - ( آموزش ارسال مطلب در انجمن ) - ( تبلیغات در زحل ) - ( درجه کاربران بر حسب تعداد پست ) - ( درجه های مدیریتی - ( آپلود سنتر عکس )


* شگفتی های آفرینش * - * بخش زیرنویس فارسی * -


جهت تشکر از دکمه Thanks استفاده نمایید.


جهت خرید یک هاست خوب و مطمئن با بنده از طریق پیغام خصوصی تماس بگیرید.

بازگشت به “سایر گرایش های مهندسی عمران (مهندسی مدیرت پروژه و اجرایی ...)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: CommonCrawl [Bot] و 0 مهمان