وقتی مغزمان هنگ می کند چکار کنیم؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

نمایه کاربر
GOD Send
Administrator
پست: 7350
تاریخ عضویت: پنج شنبه 2 اردیبهشت 1389, 11:30 pm
تشکر شده: 5 دفعه

وقتی مغزمان هنگ می کند چکار کنیم؟

پست توسط GOD Send » جمعه 25 آذر 1390, 2:41 pm

امان از مغزم وقتی هنگ می کند      
 
 
 


بعضی وقت ها که درس خواندن به مغز آدم فشار می آورد، مغز یک دفعه هنگ می کند و به هیچ وجه حاضر به ادامه همکاری نیست. آن وقت است که حس می کنی کلی از درس هایت مانده و توانایی ادامه را ندارید.

زمانی که به اصطلاح "هنگ" می کنید و دیگر مغزتان نمی کشد یک عدد آدامس نعنایی در دهانتان بگذارید. جویدن آدامس نعنایی مغز را از خستگی نجات داده و سرحال می آورد.

خستگی کلا احساس خوشایندی نیست; به ویژه زمانی که در بین روز به وجود می آید و به اصطلاح ما را از کار و زندگی می اندازد.

اگر چه گاهی خستگی در بین روز شایع است اما مشکلی نیست که راه حلی نداشته باشد. در این مقاله ترفندهایی ارائه می دهیم تا خستگی را از خود دور کرده و روز شادابی داشته باشید. با ما همراه شوید.

۱ استراحت با طعم چای

هر وقت احساس خستگی کردید برای چند دقیقه دست از کار بکشید و یک فنجان چای میل کنید. میزان کافئین کم موجود در چای و زمانی که برای نوشیدن آن صرف می کنید روش موثری برای مقابله با خستگی بین روز است.

یک تکه شکلات می تواند خوش اخلاقتان کند و انرژی تان را افزایش دهد.

برخلاف شکلات سفید، شکلات سیاه برای سلامتی مفید است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها است

زمانی که خستگی بر شما غلبه می کند برای خود یک فنجان چای آماده کنید و از دفتر کار خود فاصله بگیرید و با آرامش تمام چایتان را بنوشید. همین استراحت کوتاه شما را سرحال می آورد و انرژی لازم برای ادامه روز را در اختیارتان می گذارد.

۲ میز تحریرتان را مرتب کنید

بعد از صرف ناهار میز تحریرتان را مرتب کنید. این قبیل کارها نیازی به دقت و تمرکز چندانی ندارد و در عوض به شما انرژی می دهد. چرا که شلوغ بودن میز یا اطاق کار انرژی را زایل می کند. وقتی می بینید خیلی زود اطرافتان مرتب می شود خستگی از تنتان در می رود و با این نظم و انضباط، انرژی تان چند برابر می شود.

۳ میان وعده را فراموش نکنید

منظورمان شکلات های سفید، هله هوله و شیرینی جات آنچنانی نیست. توصیه می کنیم غلات سرشار از فیبر میل کنید. غلات به همراه شیر کم چرب، کره بادام زمینی با نان سبوس دار، میوه یا آب میوه های طبیعی میل کنید. این میان وعده حاوی پروتئین، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده است که به آرامی سطح قند خونتان را بالا می برد و انرژی تان را تامین می کند.

۴ به عزیزانتان تلفن بزنید

به همکلا سی هایتان زنگ بزنید و احوال پرسی کنید. تماس پنج دقیقه ای و کوتاه، حال و هوایتان را عوض می کند و به شما انرژی می دهد تا راحت تر کارتان را ادامه دهید.

۵ ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید

در یک پژوهش آمریکایی شرکت کننده ها به دو گروه تقسیم شدند. به گروه اول یک ورقه شکلات سیاه داده شد و گروه دوم به مدت ده دقیقه پیاده روی کردند. محققان مشاهده کردند گروه اول بعد از مصرف شکلات احساس آرامش داشتند در حالی که گروه دوم بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی به میزان دو ساعت انرژی اضافی دریافت کردند و همزمان استرس آنها نیز کاهش یافت.

۶ بفرمایید شکلات سیاه

منظورمان این نیست که شکلات را کنار دستتان بگذارید و از صبح تا شب شکلات میل کنید.

یک تکه شکلات می تواند خوش اخلاقتان کند و انرژی تان را افزایش دهد. برخلاف شکلات سفید، شکلات سیاه برای سلامتی مفید است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها است.

۷ شانه هایتان را ورزش دهید

خستگی و خشک شدن شانه ها یکی از مسائلی است که برای همه ما پیش می آید. هر دو ساعت یک بار دست از کار بکشید و شانه هایتان را ورزش دهید.

در همان حالتی که نشسته اید و یا این که بلند شوید و اول شانه هایتان را به سمت جلو و سپس عقب بکشید. حرکات کششی همراه نفس عمیق، خستگی را از وجودتان دور می کند.

۸ آدامس نعنایی را امتحان کنید

جویدن آدامس باعث ترشح بزاق می شود. بزاق باکتری هایی که در دهان جاخوش کرده و باعث جرم و بیماری های لثه می شوند را از بین می برد. البته باید توجه داشته باشید آدامس های بدون قند را امتحان کنید.
           
       
     
 
 
                  نویسنده : فاطمه مهدی پور      
 
                  روزنامه مردم سالاری



بازگشت به “مراقب بهداشتی و آموزش بهداشت - Health care & health education”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: CommonCrawl [Bot] و 0 مهمان